Leren Programmeren
Direct aanmelden
Direct aanmelden

Lyceo Leren Programmeren

Wil jij ook je eigen game maken? Tijdens een Lyceo CodeLab kun jij leren programmeren!

Computers en slimme apps spelen een belangrijke rol in ons leven. We communiceren via e-mail en Whatsapp, bankieren online, spelen spelletjes en houden zelfs huiswerk digitaal bij. Het wordt hierom steeds belangrijker om te weten hoe dit soort applicaties werken en zélf te leren programmeren. Zo kun jij de apps van de toekomst maken.

Wij denken dat iedereen kan leren programmeren en zetten ons in om zoveel mogelijk leerlingen hierbij te helpen. Dit is niet alleen handig voor toekomstige programmeurs, maar voor alle beroepen waar innovatie een rol speelt! Wanneer je kunt programmeren kun je niet alleen games maken, maar weet je ook hoe je een eigen website maakt. Je raakt vertrouwd met coderen en je komt erachter dat programmeren uitdagend, creatief en vooral heel leuk is!

In alle schoolvakanties organiseren we CodeLabs op locaties verspreid door het hele land. Een CodeLab duurt drie dagen van 09:30 – 16:30 uur, op de laatste dag zijn er vanaf 16:30 demonstraties voor vrienden en familie en kun je laten zien wat je gemaakt hebt.

Wat ga je doen?

Tijdens een Lyceo CodeLab wordt uitleg van onze begeleiders afgewisseld met zelf eigen code schrijven. Je raakt bekend met belangrijke programmeerconcepten en leert allerlei handige computervaardigheden. Tijdens elke cursus werk je aan een eindproject waarin je al je opgedane kennis combineert, bijvoorbeeld een game maken. Er is veel ruimte voor persoonlijke aandacht, zodat je altijd geholpen wordt met jouw uitdagingen. Zo kan iedereen aan het eind van het CodeLab een gaaf project laten zien aan je familie en vrienden!

Welke competenties ga je ontwikkelen?

  • Communicatievaardigheden
  • Wiskundig inzicht
  • Creativiteit
  • Computational thinking

Wat zijn de leerdoelen van Lyceo CodeLab?

  • Het begrijpen en creëren van algoritmes en de manier waarop computers code uitvoeren
  • Het ontwerpen, maken en testen van een eigen programma
  • Het begrijpen van ‘booleaanse’ logica en het gebruik om uitkomst van programma’s te voorspellen
  • Het leren van de syntax van een tekstuele programmeertaal
  • Het vertrouwd raken met variabelen en selectie (if-statements)
  • Het vergroten van vaardigheden voor project management en ontwerpen
  • Het opdelen van een probleem in kleine oplosbare stappen (computational thinking)

Keuze uit verschillende CodeLabs

  • Games maken
    Tijdens de CodeLab games maken in processing leer je de basis van programmeren en maak je je eigen game. Je leert onder andere over variabelen en if-statements, welke verschillende programmeertalen er zijn, tekenen met code, en nog veel meer. Aan het eind van deze training ben je thuis in de Processing-omgeving en maak je als eindopdracht een eigen game!

    Kan je niet wachten om te starten? Klik hier om je aan te melden.

  • Games maken, level 2
    Tijdens de CodeLab games maken in processing level 2 leer je nog betere games maken. Je kunt in principe pas aan dit level meedoen als je Level 1 hebt volbracht.Je leert over arrays, loops en if-statements met meerdere voorwaarden. Je gebruikt deze kennis om een side-scrolling game te maken met meerdere vijanden, power-ups en levels!

    Wil jij jouw programmeer skills verder ontwikkelen? Klik hier om je aan te melden.

Contact

Heb je een vraag over het Lyceo CodeLab? Of wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van het CodeLab Neem dan gerust contact op via codelab@lyceo.nl of like onze Facebookpagina. Bellen kan natuurlijk ook op 071 79 000 40.

Cookie instellingen

Voordat je verder gaat vragen wij toestemming voor het plaatsen van cookies.
Meer informatie