Update 8 september
Op 12 juni ontvingen onze klanten van ons de eerste restitutie van 25% van het uitstaande bedrag, waarvoor Lyceo ten tijde van de eerste lockdown een voucher heeft verstrekt. Wij zijn verheugd te kunnen mededelen dat wij op 8 september een tweede tranche van 25% van het totaalbedrag kunnen uitkeren. Dat is aanzienlijk meer dan wij ten tijde van de eerste terugbetaling in juni konden voorzien.

De reden voor deze versnelde terugbetaling is dat de scholen inmiddels weer open zijn en dat onze medewerkers -vooralsnog- gewoon aan het werk kunnen.

Het is steeds ons streven geweest onze klanten zo snel als maar enigszins mogelijk terug te betalen. Vanaf oktober (onder voorbehoud dat de scholen gewoon open zullen blijven) zullen wij de resterende 50% in delen van steeds minimaal 10%, restitueren. Wij informeren hier onze klanten uiteraard persoonlijk over en plaatsen updates op deze speciale pagina.

Met deze tweede stap hopen we wederom blijk te geven van ons voornemen om onze klanten – binnen de mogelijkheden – op de kortst mogelijke termijn terug te betalen.

Mocht u na dit bericht nog vragen hebben over de voucherregeling, neem dan contact met ons op via voucherregeling@lyceo.nl of op telefoon 071 – 79 000 40.

 

Update 12 juni jl.
Vanaf het moment van de aankondiging van de voucherregeling zijn wij blijven werken aan een oplossing. Daarvoor was en is het voor onze organisatie vanzelfsprekend van belang dat wij weer aan het werk kunnen. Het openen van onze eigen locaties op 15 mei en het openen van scholen in juni, zijn daarbij een eerste voorzichtige stap.

In combinatie met ondersteunende maatregelen betekent dit dat Lyceo omstreeks 1 juli a.s. de eerste 25% van het aan de klant verschuldigde bedrag kan terugbetalen. Vervolgens zullen wij vanaf september (onder voorbehoud dat de scholen gewoon open zullen blijven), in delen van steeds minimaal 10%, de rest van het bedrag restitueren. Wij zullen u uiteraard informeren op het moment dat een volgend deel wordt uitgekeerd.

Onze klanten zijn op 12 juni hierover persoonlijk geïnformeerd. Heeft u hier nog vragen over? Neem dan contact met ons op via voucherregeling@lyceo.nl of op telefoon 071 – 79 000 40.

________________________________________________________________

Beste klant,

De coronacrisis raakt ons allemaal hard. Naast de zorgen over onze gezondheid, onze kwetsbaren en onze economie, zien bedrijven zoals het onze zich voor moeilijke keuzes gesteld. We leggen onze situatie graag kort uit.

Wij zijn een landelijke aanbieder van onder meer huiswerkbegeleiding, bijles- en examenbegeleiding en helpen jaarlijks onder meer vele duizenden scholieren zich voor te bereiden op de examens. Velen van u hadden bij ons een training geboekt toen de coronacrisis ons allen trof: de scholen sloten van de ene op de andere dag hun deuren en de examens kwamen te vervallen. In eerste instantie is dit natuurlijk bijzonder vervelend voor alle leerlingen, leraren en ouders. Ook ons bedrijf werd ineens lamgelegd. Dit stelde ons voor vragen waar we nog nooit over hadden nagedacht op deze schaal: wat kunnen wij doen voor de vele honderden leerlingen die al een examentraining hadden besteld, die wij nu niet meer konden leveren. Dat was een vraag die we nooit voor mogelijk hadden gehouden en waarop een moeilijk besluit moest volgen. Toen wij alle belangen en voor- en nadelen (voor onze klanten en ons bedrijf) zorgvuldig tegen elkaar afwogen, bleef er eigenlijk maar één optie over: een zo genereus mogelijke regeling met behulp van een (tijdelijke) voucher. Want zoals andere ‘seizoensgebonden’ organisaties – zoals in de sierteelt of de festivalbranche – maken wij in de piekperiode maart en april de omzet waarvoor we het hele jaar kosten moeten maken. Simpel gezegd: het onmiddellijk terugbetalen van alle klanten was en is geen haalbare optie. Maar we wilden – en zullen – er alles aan doen om het voor onze klanten goed te organiseren. Daarom hebben wij, in overleg met diverse partijen, en na afstemming met de ACM (Autoriteit Consument & Markt) over de uitgangspunten voor voucherregelingen die de ACM op 2 april publiceerde, de volgende voucherregeling ingericht:

  • Alle klanten die een examentraining hebben afgenomen, maar hier door de coronamaatregelen geen gebruik van hebben kunnen maken, krijgen van ons een voucher ter waarde van het aankoopbedrag.
  • De voucher is inzetbaar op al onze diensten (en is dus niet alleen geschikt voor een examentraining).
  • De voucher is vrij overdraagbaar.
  • De voucher heeft een looptijd van 12 maanden.
  • Een eventueel resterend bedrag zal na 30 april 2021 aan de klant worden uitgekeerd.

Wij hopen op uw begrip voor de situatie en hopen u (met of zonder voucher) te mogen begroeten!

Veelgestelde vragen
  • Voor wie geldt de voucherregeling?

    De regeling is er voor iedereen die bij ons een examentraining heeft afgenomen in het voorjaar van 2020, maar deze niet heeft kunnen volgen door de coronamaatregelen. Wij hebben al deze klanten op de hoogte gesteld en de vouchers zijn inmiddels aan hen verstuurd.

  • Waarom hebben jullie gekozen voor een voucher?

    Lyceo is in de basis een gezond bedrijf. Wel is het zo dat de coronamaatregelen ook ons hard treffen. Omdat ons bedrijf van de ene op de andere dag is lamgelegd, zijn wij onder meer genoodzaakt gebruik te maken van de zogenoemde NOW-compensatieregeling voor onze vaste medewerkers. En omdat de kosten van ons bedrijf het hele jaar doorlopen, maar we vooral op piekmomenten (in maart, april en mei) onze omzet moeten maken – net zoals in de sierteelt of bij organisatoren van festivals – is op dit moment een faire voucherregeling de minst slechte oplossing voor zowel onze klanten als voor ons bedrijf.

  • Zijn de algemene voorwaarden van toepassing?

    De algemene voorwaarden zijn voor klanten van de examentrainingen ongewijzigd gebleven alleen zijn de algemene voorwaarden door de buitengewone situatie en ons beroep op overmacht momenteel niet toepasbaar.

  • Krijg ik mijn geld terug?

    Lyceo gaat omstreeks 1 juli a.s. de eerste 25% van het aan de klant verschuldigde bedrag terugbetalen. Vervolgens zullen wij vanaf september (onder voorbehoud dat de scholen gewoon open zullen blijven), in delen van steeds minimaal 10%, de rest van het bedrag restitueren.

Cookie instellingen

Voordat je verder gaat vragen wij toestemming voor het plaatsen van cookies.
Meer informatie