Instituut de Leeuw Amsterdam – IJselstraat

Simone Peetam

Vestigingsmanager

Mijn naam is Simone Peetam en ik ben de vestigingsmanager van Instituut de Leeuw. Al 20 jaar heb ik ervaring met huiswerkbegeleiding en binnen Instituut de Leeuw werk ik als remedial teacher en bijlesdocent Nederlands. Hierdoor weet ik als geen ander wat de problemen zijn waar leerlingen tegen aan kunnen lopen en dat dat voor iedere leerling iets anders kan zijn. Mijn team en ik vinden het dan ook belangrijk om per leerling te inventariseren wat de hulpvraag is en ze van daaruit te begeleiden.

  • Instituut de Leeuw Amsterdam – IJselstraat
  • IJselstraat 24
  • 1078CJ Amsterdam
  • Simone Peetam
  • Vestigingsmanager

Over deze locatie

Ons team staat voor je klaar
Bij Instituut de Leeuw helpen we je graag met het maken van je huiswerk. Onze vestigingsmanager Simone en de begeleiders staan iedere dag voor je klaar.

Het intakegesprek
Voordat je begint met huiswerkbegeleiding worden jij en je ouder(s) uitgenodigd voor een intakegesprek. Zo weet jij precies wat Lyceo voor jou kan betekenen en kan de vestigingsmanager een plan van aanpak voor je maken, afgestemd op jouw behoeften.

Openingstijden

  • -
  • -
  • -
  • -
  • -
  • Gesloten
  • -
  • Huiswerkbegeleiding

    Vind jij het lastig om je huiswerk goed te plannen of heb je moeite met het effectief leren van toetsen? Dan kan je bij ons terecht voor huiswerkbegeleiding. Met huiswerkbegeleiding krijg je de hulp die jij nodig hebt. Je wordt geholpen met plannen, je kan vragen stellen over de stof en je leerwerk wordt overhoord om te kijken of je het goed kent. Dit zorgt voor minder stress en betere resultaten!

    Bijles

    Leerlingen die moeite hebben met één specifiek schoolvak bieden wij individuele bijles. Eén uur per week gaat een leerling samen met de docent gericht met het vak aan de slag. Onze docenten lopen samen met de leerling de stof door en bieden heldere uitleg en extra oefening. Zij proberen een manier te vinden waarop de leerling het begrijpt. Die is niet voor iedereen hetzelfde. Tegelijkertijd werkt de leerling onder begeleiding van de docent aan het inhalen van achterstanden en het ophalen van basiskennis. Op die manier krijgen leerlingen weer vertrouwen en worden lastige vakken zelfs weer leuk.

    Studiebegeleiding

    Sommige leerlingen zijn wel in staat thuis zelfstandig te werken, maar hebben nog een steuntje in de rug nodig bij de aanpak van het huiswerk. Voor deze leerlingen is studiebegeleiding geschikt: 45 minuten per week individueel. Door wekelijks een planning te maken krijgen leerlingen weer grip op het huiswerk. Zij leren efficiënt te studeren met hulp van studievaardigheden en leertechnieken. ‘Leren leren’ staat centraal in de studiebegeleiding: van woordjes leren tot samenvattingen maken, van boekenlijsten opstellen tot werkstukken schrijven, en van teksten lezen tot het voorbereiden van toetsen. Behaalde cijfers worden wekelijks bijgehouden en besproken.

    Bikkeltraining

    Het kan voor kinderen moeilijk zijn om zich weerbaar en stevig op te stellen. De bikkeltraining biedt leerlingen van groep 8 een steuntje in de rug bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, zodat ze socialer en meer ontspannen in het leven komen te staan. De bikkeltraining is ontwikkeld door psychologen en orthopedagogen en bestaat uit 6 bijeenkomsten van 1,5 uur. De groepen zijn klein zodat alle kinderen tot hun recht kunnen komen en met en van elkaar kunnen leren. Tijdens de training komen verschillende thema’s aan bod, zoals het herkennen van problemen en ze leren te relativeren, stevig zijn, relaxen, oefenen met lastig gedrag zoals nee zeggen, kritiek geven of krijgen en het vragen om hulp.

    Remedial Teaching

    Voor kinderen die vastlopen op de basisschool bieden wij individuele Remedial Teaching (RT). Dat zijn vaak kinderen met achterstanden op het gebied van spelling, lezen en rekenen, eventueel in combinatie met een leerprobleem, zoals dyslexie of dyscalculie. Ook bieden wij hulp aan kinderen die in het buitenland op school zijn geweest en kinderen die geen goede taakaanpak hebben.