Lyceo Nijmegen – Dominicus College

Dominicus College – De beste begeleiding gewoon bij jou om de hoek

Sinds 2019 biedt Lyceo onze diverse diensten aan op het Dominicus College in Nijmegen. Onze huiswerkbegeleiding, bijlessen en studiecoaching vinden gewoon plaats op school: ideaal voor uw kind! 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 14.30 uur tot 18.00 uur. 

Samiré Hamoen

Vestigingsmanager

Mijn naam is Samiré Hamoen en ik ben de vestigingsmanager bij het Dominicus College in Nijmegen. Mijn achtergrond ligt in de sociaalpedagogische hulpverlening. Tijdens mijn studie heb ik op meerdere plekken ervaring opgedaan in het werken met leerlingen. Als vestigingsmanager hoop ik een fijne bijdrage te kunnen leveren aan de leerlingen voor een succesvolle middelbare school tijd. Ik vind maatwerk ontzettend belangrijk en probeer altijd aan te sluiten bij de leerling en de behoeftes. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de ouders betrokken zijn bij het onderwijs van hun kind(eren). Vragen? Neem gerust contact met me op!

  • Lyceo Nijmegen – Dominicus College
  • Energieweg 93
  • 6541CZ Nijmegen
  • Samiré Hamoen
  • Vestigingsmanager
+31636571146

Over deze locatie

Huiswerkbegeleiding in Nijmegen

In een vast en ruim lokaal bieden wij je een rustige omgeving om met je schoolwerk aan de slag te gaan. Ook kun je gebruik maken van de computers in het lokaal. Het hechte team van huiswerkbegeleiders zorgt voor een prettige werksfeer waarbij een grapje af en toe zeker moet kunnen. In een persoonlijk en vrijblijvend gesprek informeer ik je graag over de mogelijkheden. Neem gerust contact met me op voor meer informatie.

Openingstijden

  • 14:30 - 18:00
  • 14:30 - 18:00
  • 14:30 - 18:00
  • 14:30 - 18:00
  • 14:30 - 18:00
  • Gesloten
  • Gesloten
  • Huiswerkbegeleiding

    De huiswerkbegeleiding op het Dominicus College is dagelijks geopend van 14.30 uur tot 18 uur. Tijdens de begeleiding besteden wij aandacht aan alles wat komt kijken bij het maken en leren van schoolwerk. Uiteraard omvat dit zaken als overhoren en het beantwoorden van vragen, maar onze huiswerkbegeleiding gaat verder dan dat: Uw kind ontwikkelt bij ons duurzame studievaardigheden, te weten: plannen, structureren, herhalen en reflecteren. Hier heeft uw kind niet alleen tijdens zijn haar of schoolcarrière iets aan, maar ook gedurende de rest van zijn of haar leven. Tevens wordt de dagelijkse voortgang van uw kind door ons bijgehouden in ons leerlingvolgsysteem, zodat u als ouder te allen tijde inzichtelijk hebt hoe het precies gaat.

    Bijles

    Op het Dominicus College behoren ook bijlessen tot de mogelijkheden. Bijlessen zijn er uiteraard op gericht om de vakinhoudelijke kennis te vergroten en achterstanden weg te werken. Blijkt een bepaald vak lastig en loopt uw kind vast? Dan kan bijles uitkomst bieden. Uw kind werkt samen met een begeleider één-op-één aan het vak dat hij of zij lastig vindt. Onze bijlessen zijn af te nemen in de vorm van een strippenkaart waarmee je recht hebt op een bepaalde hoeveelheid bijlessen. Deze hoeveelheid kan vrij worden ingevuld. Handig als uw kind bijvoorbeeld vooral wiskunde wilt oefenen, maar ook wel even wat aandacht aan natuurkunde wil besteden! Verder is het mogelijk om de bijlessen structureel te plannen of naar behoefte op een gunstig moment in het rooster van uw kind. De bijlessen zijn tevens geheel naar eigen wens in te vullen: Of uw kind nu bijvoorbeeld simpelweg extra uitleg wil, veel vragen wil stellen of begeleid wil oefenen voor een toets? Alles is mogelijk!

    Studiecoaching

    Tevens bieden wij op het Dominicus College studiecoaching aan. Studiecoaching is een persoonlijke vorm van begeleiding waarbij de nadruk niet ligt op vakinhoudelijke kennis, maar op het ontwikkelen van passende studievaardigheden. Wellicht gaat de schoolcarrière van uw kind in principe wel goed, maar is het nog lastig om bijvoorbeeld efficiënt te plannen of te bepalen welke leermethodes effectief zijn voor hem/haar. Gedurende een traject van in principe 10 bijeenkomsten samen met een bekwame begeleider krijgt uw kind één-op-één begeleiding. Doel hiervan is dat de kennis over de verschillende studievaardigheden van de leerling én zijn of haar zelfvertrouwen hierin worden vergroot. Naarmate het einde van het traject nadert, krijgt de leerling meer en meer de gelegenheid om te laten zien in hoeverre de zelfstandigheid, het zelfinzicht en het zelfvertrouwen zijn gegroeid. Bovendien kan het traject geheel worden ingevuld naar de hulpvraag van de leerling, waardoor hij of zij te allen tijde ondersteuning op maat krijgt.