Interview met Assistent-vestigingsmanager Sophie

Kan je meer vertellen over hoe je bij Lyceo terecht bent gekomen? 

Na het afronden van mijn studie Interdisciplinaire Sociale Wetenschappen, ben ik een andere weg ingeslagen en aan de slag gegaan als receptioniste. Ik merkte alleen dat ik heel erg ging verlangen naar een baan die aansloot op mijn studie, daarom ben ik op zoek gegaan in de omgeving en het internet afgestruind. Mijn oog viel al snel op de vacature van Lyceo, assistent-vestigingsmanager bij JuffrouwJulia in Amersfoort. Het onderwijs interesseerde mij altijd al, ik heb zelf vroeger ook bijles gegeven. Daarnaast kon ik dit combineren met verschillende taken die te maken hebben met managen, iets wat ik ook deed als receptioniste. Voor mij was dit een gouden combinatie, gezien mijn achtergrond.  

Hoe ziet jouw werkdag er doorgaans uit?

10:00 uur Ik begin eerst met het leads overzicht (de nieuwe aanvragen) te bekijken, en mijn e-mail en appjes te verwerken, dus het contact met begeleiders, ouders en leerlingen.
11:00 uur Dan is het tijd om lokaalindelingen te maken en de roosters voor huiswerkbegeleiding en bijlessen op te stellen.
12:00 uur Ik draai het eerste uur van de huiswerkbegeleiding.
13:00 – 16:00 uur Vervolgens komen de begeleiders aan op locatie, en stuur ik hen aan of werk ik eventueel iemand in. De gehele middag houd ik eigenlijk wel een oogje in het zeil en help ik leerlingen indien nodig.
16:00 uur Ik bel nieuwe leads na.
17:00 uur Tijd voor eventuele intakegesprekken of belafspraken.
18:00 uur Om 18:00 uur zit de werkdag erop.

 

Wat vind je het leukste aan je functie als assistent-vestigingsmanager?

Het leukste aan deze functie is dat het heel divers is. Zoals te zien is hierboven ben ik de hele dag door bezig met verschillende dingen, waardoor ik mij ook op verschillende gebieden kan ontwikkelen. Zoals het inroosteren van bijlessen, aansturen van begeleiders, contact met de ouders, en het zelf begeleiden van de leerlingen. Daarnaast is het ook heel leuk om bezig te zijn met de marketing van je diensten, wat ik echt als een uitdaging zie.

Hoe ondersteun jij de vestigingsmanager van jouw locatie?

Binnen onze vestiging hebben wij de taken zo goed als verdeeld, en hebben wij allebei een andere focus. Mijn focus ligt vooral op de bijlessen, ik zorg ervoor dat ik contact leg met de ouders en dat de bijlessen goed verlopen. Verder help ik ook bij andere taken, waar de vestigingsmanager zelf niet aan toekomt door haar werkzaamheden, zoals het opruimen van de vestiging, en het aansturen van de begeleiders. Daarnaast brengen wij elkaar natuurlijk op de hoogte van alle ontwikkelingen die er op een dag gebeuren.

Welke tip heb jij voor toekomstige collega-assistent-vestigingsmanagers?

Sta open voor ontwikkelingen en zet uitdagingen voor jezelf en voor de vestiging. En communication is key, zowel met de vestigingsmanager als leerlingen, begeleiders en ouders.

Lees meer