
Begeleiders die het verschil maken
Onze studentbegeleiders zijn daarbij onmisbaar. Als vertrouwd gezicht op school zijn zij het vaste aanspreekpunt voor leerlingen en docenten. Ze geven leerlingen het steuntje in de rug dat ze nodig hebben om met meer zelfvertrouwen en zelfstandigheid te leren. Daarnaast nemen ze niet-kerntaken van docenten over, zoals surveilleren en administratief werk. Zo ontstaat er voor docenten weer ruimte voor waar het écht om draait: lesgeven en persoonlijke aandacht voor iedere leerling.
Kwaliteit
We werken met de bewezen Lyceo Leren Leren©-methode (ontwikkeld met Tilburg University) en leiden onze zorgvuldig geselecteerde begeleiders op via de Lyceo Academie (in samenwerking met Utrecht University). Onze programma’s dragen het LVSi-keurmerk en hun effectiviteit wordt bevestigd door onder meer SEO Economisch Onderzoek. Zo weten we zeker: wat we doen, werkt.
Lees verder

We doen het samen
Elke school is uniek. Daarom starten we altijd met het in kaart brengen van de wensen en behoeften. Je weet immers zelf wat het beste is voor jouw school. Samen kijken we hoe wij kunnen ondersteunen op een manier die écht aansluit bij de situatie. Daarbij word je altijd bijgestaan door een vaste contactpersoon van Lyceo, zodat de lijntjes kort zijn en de samenwerking overzichtelijk is. Kwaliteit staat daarbij voorop. We evalueren regelmatig en sturen bij waar nodig.
Lees verderOndersteuning voor iedereen
Niet elke school heeft voldoende middelen. Daarom werken we met diverse partners om landelijke, regionale en lokale subsidies beschikbaar te maken. Daarnaast bieden we jaarlijks honderden leerlingen kosteloos begeleiding via ons Lyceo Extra-programma. Zo zorgen we samen voor de best mogelijke schooltijd voor alle leerlingen.

Onze impact gaat verder. Uit onderzoek blijkt dat ruim 40% van onze begeleiders, mede door hun ervaring bij Lyceo, openstaat voor een baan in het onderwijs. Elk jaar delen
oud-begeleiders hun inspirerende verhalen over hoe zij nu zelf voor de klas staan. Zo versterken we niet alleen het onderwijs van vandaag, maar inspireren we ook de docenten van morgen.